Monday, July 30, 2012

Projek Raya

Selepas seminggu Ramadan...
Baru nak jahit...
Baguslah blog jarhead tu...tak susah sangat nak buat baju kurung.
Kos hanya RM10.00 semeter bidang 60 kain cotton jepun. Beli 2 meter. Insyallah harini siap jahit, esok hantar jahit tepi.
Kat bahagiaan leher, letak kun (lace) jer.
Lepas tu boleh buat baju Melayu si Adam plak, semalam dah bawa dia pilih kain. Dia nak kaler MERAH!....
Then, aku nak buat baju jubah untuk adik dan blouse aku warna sedondon. Ini semua kain jenis T-shirt. Harga dalam RM20-25 semeter...kos semua beli semalam dalam RM60 jer...
Lagi satu aktiviti...crochet clutch for myself...dalam progress.

Baju kurung dah siap dipotong...

Ini baju tidur...testing. Alhamdulillah menjadi. Aku guna mesin jahit epal. Kalau ada masalah, rujuk youtube jer.

2 comments:

  1. ahahahha..lawak la gambaq 1st tu? ntah2 betui dia tgh pikiaq mcm tu hahah..

    p/s: wei hg buat aku teruja la nak jahit baju kurung sendiri...renyah dak eh? boys ni bkn ble tgk aku watpa, satgi depa pun "Nak buaattt..."

    kain dah ada..tapi takut nak mula heh

    ReplyDelete
  2. apa-apa pun lukis pola...satgi rosak kain.

    ReplyDelete