Wednesday, January 23, 2013

Dah settle..

Bukan settle bab berak tue...dah taknak citer pasal berak dah. Sama ajer.

Orang lain bila buat akaun poslaju mesti 3 hari dah siap. Aku tak tau lah awatnya bila tiba time aku, 2 minggu baru siap...jenuh duk tanya staff poslaju kulim dan bos depa bila nak siap....akak dah tak larat nak pi pos hari-hari. Dulu order tak banyak, seminggu sekali aje nak menapak. Lani daily la plak. Dahler lokasi hangpa ni strategik benor...ada bank dan pejabat imigresen. Penuh dan padat parking yang tak seberapa tu. Ntah kenapa tetiba ada cina buka kedai cuci keter plak kat sebelah poslaju...aduh terus hilang 2 biji space parking. Tak sesuai langsung nak nak wat carwash kat sitew!

Pastu. ada plak sebiji keter buruk tercabut tayar parking 2 space. Dah berapa hari tersadai sitew. Rasa cam nak kapak jer keter buruk tu.
Tadi, pegi awal kat poslaju sebab nak terus pegi tesco. Adalah nak beli barang sebab esok kami nak jalan jauh ke kajang...
Selaunya kena pi pos pukul 4.45pm. Time ni pejabat imigresen dan bank dah baru tutup. Kalau pi pukul 5....saing lak dengan orang keje ofis nak pos barang...amik barang....busuk pejabat pos yang cute tu dengan bau-bauan harum.

Tadi, Masyallah takde parkir! Dahler laluan sehala kalau keluar terus masuk jalan besar dan terus kena pergi sampai hujung jalan buat u-turn. Habis minyak! Last-last masuk taman kat belakang jauh la menapak. Dah la bawak budak 2 orang. Si adik tak sihat, kesian kena jalan. Tak sanggup eh nak tinggal dalam keter tempat sunyi. Kot ramai orang nak beratur dalam pos nanti naya anak aku.
Cuaca panas, ekon pos lak rosak...hangat beb. Ada bos pos aku buat tak kelih ajer...pastu dia tegur la aku kata dia dah tanya depa punya HQ pasal akaun aku. sebab dah 2 minggu. 2 MINGGU! Kakak aku kat semenyih tu buat tak sampai esok dah clear. Mungkin kat Kulim kot jauh....nak sampai HQ.
Tapi, masa dah sampai rumah, nak buka gate , dia punya staff tetiba call, katanya dah dapat no akaun...ALHAMDULILLAH syukur. Kuranglah sikit nak menapak ke situ. Walaupun every Tuesday dan Friday still kena turun untuk pos biasa depa tak buat pickup...Jumaat lak Kedah cuti. Kena hantaq sendiri...apapun tak perlu pi hari2. Nanti amik pekerja boleh dia jadi posmen aku.
Selamat bercuti-

No comments:

Post a Comment

Congenital Scoliosis Hemivertebra Excision Part 2

How Aisha's Spine Looks Like (Image from google). The 2nd one : Complete unilateral failure of formation. Image from google For...