Thursday, June 13, 2013

Customer kerek...

Orang buat faq (frequently asked questions) tu ada sebabnya, supaya orang boleh baca situ dulu selalunya soklan yang selalu beratus orang asyik tanya benda yang sama...sebab tu ada F.A.Q

Masaalahnya, orang tak baca faq, lebih suka tanya benda yang sama...malas nak layan orang macam ni.
Selalunya kalau orang tanya benda dalam faq, i just ignore. Lagipun orang yang tanya soklan selalunya dia tak akan beli apa2 pun...buat penat entertain jer.
So, baik takyah beli barang kat aku...dalam email boleh la ignore, tapi kalau tepon? layanz jelah soklan bodo2 ni.
Dah tadi tetiba ada minah tepon nada macam marah. Eh, ingat kan customer tak dapat barang. Rupanya tak beli pun lagi...tanya ada shipping charges ke tak...ingat aku juai baju dalam ke? bolehlah bagi free shipping sebab dah kampui masuk dalam harga barang tadi.... dah bila kata kena bayar shipping terus letak tepon plak. Tak boleh ke cakap elok2? Dah malas aku nak call semula. Belum beli barang dah perengus, lepas beli taktaulah nak harini gak kot. Esok dah jumaat...mestilah sampai next week. Kot ya nak beli barang pun timing la sama, kalau nak barang tu minggu itu jugak, shopping la hari isnin, hari selasa/rabu jamin dapat.

Aku tak kisah kalau nak tanya soklan bodoh, tapi tak suka dengan cara tanya soalan yang tak beradap. Susah sangat ke nak cakap elok2...susah ke nak jadi positif? Ntahlah mungkin dia pms.

No comments:

Post a Comment