Saturday, June 22, 2013

Double standard

Sebagai usahawanita yang masih merangkak, aku sangat takut jika aku terbuat double standard kat customer. So far, aku akan layan customer sebagai mana aku jadi customer. Even budak sekolah yang datang ke kedai akan aku layan sebaiknya. Mula2 memang dia tak beli, yelah budak sekolah bukannya ada duit sangat. In fact aku akan bagi majalah free untuk dia atau sesiapa customer walk in. Then, lusa dia datang semula dan beli...beli sikit pun takpe sebab kalau ada seribu org yg beli barang seringgit, dah jadi seribu ringgit.
Semoga aku akan ingat pasal double standard ni takut terlupa di kemudian hari...

Bukan apa, ada lah sepupu aku ni, depa ni memang kayo...orang ado2 tapi biasa2 saja. Pakai selipar jepun je ikut suasana lah kan takkan nak bok memanjang. Sekali dia dan hubby nak pi beli keter....depa ni beli cash pun boleh. Pakai baju buruk, kasut buruk...so salesman keter malas nak layan. hahaha! Tulah rugi salesman tak layan depa ni kalau tidak dah dapat komisen kan.
 Kita jangan judge the book by it's cover la. Zaman la nie, org pakai smart ntah2 pencuri atau salesman grolier. Samalah macam masuk butik baju dan kasut....kita tengoklah kalau kelaku salesgirl tu elok, kita beli kat situ, kalau menjengkelkan, boleh move on to the next boutique. After all, you are the one who's paying.

No comments:

Post a Comment

Congenital Scoliosis Hemivertebra Excision Part 2

How Aisha's Spine Looks Like (Image from google). The 2nd one : Complete unilateral failure of formation. Image from google For...