Tuesday, July 23, 2013

What would you do if your man has another woman...???

Sekarang ni orang kan sibuk duk cerita buruk pasal ashraf muslim kawin 2 kat thai....Walaupun Ramadan tapi orang masih suka mengecam orang lain...bukannya dia buat salah pun. Dia menggatal ajer...
Seriously aku tak kenal pun dia ni sapa....lepas dia kawin 2 baru tau...
Kesian lah juga kat 1st wife dia sebab muda lagi....
Alasannya 1st wife tak pregnant. Tapi orang laki ni, hang beranak 7 pun kalau dia nak kawin lagi, dia akan kawin lagi. Faham?
Tapi, tak salah dia nak kawin lagi, rasanya dia akan tambah bini sampai 4. Once kawin banyak memang akan kawin lagi.
Orang alim selalulnya gitulah, so redha jelah kalau dapat suami ustaz....tapi tak semua ustaz suka kawin ramai. Kadang2 perempuan yang gedik nak kat ustaz tu jugak walaupun dia tak nak, sebab nak elak fitnah, terima jelah rezeki kan....lebih baik dari buat affair macam non muslim. Betul tak?

Tapikan kalau terjadi kat diri sendiri macam mana? Lani memang la masih cantik dan muda tapi lepas 10 - 15 tahun dari sekarang macam mana? Tahap kewangan laki kita mesti dah stabil dan time tulah akan ada perempuan tergedik nak kat laki kita padahal kita yang bersusah payah dari muda hingga tua dengan dia.

Kat Malaysia ni, memang ada undang2 untuk minta izin 1st wife dulu....tapi ikut Islam tak perlu pun. Sebab tu pi siam boleh kawin tapi kat sini perkahwinan tu tak iktiraf...so kalau 1st wife tak mau gak bagi izin, second wife tak akan dapat apa2 kalau laki mati...kat Malaysia ni lah....kesianlah jugak kat second wife. Lantaklah sapa suruh gedik nak ambil laki orang kan?

Aku ada kawan cina, dia tak boleh terima Islam boleh kawin 4. Dia tanya aku, you boleh terima ke kalau hubby you kawin lagi? I said i don't know yet....hope it won't happen to me-

Kalau aku....aku bagi izin tak? Bagi kot....sebab ntah. Sebab kalau aku mati awal bolehlah dia jaga anak2 aku....tu jelah sebab. Tapi aku bagitau laki aku kalau dia kawin lagi, jangan harap aku nak bagi izin biaq si gedik tak dapat satu sen pun nanti....kejam2.

Nak cerai? Aku ni kalau cerai ke laki mati ke...serius tak kawin lain. Sebab laki ni menyusahkan kena jaga macam budak. Kalau cerai, anda pasti anda happy atau hanya melepaskan geram? Isu cerai memang tak pernah timbul bialah dia nak kawin 4 pun....syiokkan jadi laki aku.

Tapi aku tau,,,dia tak akan cari lain. Hanya ajal yang boleh memisahkan kami.

No comments:

Post a Comment

Congenital Scoliosis Hemivertebra Excision Part 2

How Aisha's Spine Looks Like (Image from google). The 2nd one : Complete unilateral failure of formation. Image from google For...