Thursday, September 26, 2013

I want IKEA kitchen...bahagian tiga: Room prep @ penyediaan ruang

Aku nak dapur lantai kayu....
So, aku call kontraktor kayu suruh dia pasang kat dapur. Untuk dapur aku, kena RM1k. Aku sponsor.
Tapi keesokan harinya, paip bawah sinki bocoq!!!!
Aku lupa bab ni, sinki aku memang selalu bocor, suka hati dia nak bocor ke tak...(developer rumah ni pakai barang semua yg paling murah/cikai!. Rumah ni paip tersumbat, karat, tandas tak level dsb) patutnya kami buat piping dulu. Pindahkan paip ke kedudukan sinki dalam design, then flooring. Lantai kayu ni bukan kalis air, aku ingat macam tiles la, kalis ayaq.
(ada yg kalis air, vinyl type....dah pasang baru tau, kot ya kontraktor tu nak bagitau jenis lantai kayu yg sesuai untuk dapur...)
So, panggil depa mai balik buka papan-papan tu semua....then, panggil plumber pindahkan inlet dan outlet. Tebuk tiles apa bagai....berabuk habis dapur aku. Nasib baik dah buang papan, kalau tidak hancur papan kena konkrit...pengajaran. So kalau you all nak pasang lantai kayu, pasang yg 4G (kalis ayaq atas bawah). Mahal kot.

Comel kan lantai kayu....lepas paip bocor, buka balik sampai toilet. Sabar jelah...dugaan.

Lepas tu, aku cat dinding....guna easy clean paint. Senang cuci lepas comot. Penat gaklah. Guna banyak tenaga kena makan nasi sebelum mengecat. Kalau tidak, pening2. Aku ni low blood pressure....

Dah siap prep the room....hubby suruh aku study video nie...aku malas. Sampai barang kat rumah, time pasang kabinet baru aku study.



Lepas ni bolehlah pi shopping kat IKEA tue...

No comments:

Post a Comment

Congenital Scoliosis Hemivertebra Excision Part 2

How Aisha's Spine Looks Like (Image from google). The 2nd one : Complete unilateral failure of formation. Image from google For...