Saturday, November 22, 2014

Dugaan November 2014

Dugaan bulan ni....

Recap balik.
1. Kena tipu dek babi-babi Nur Warisan. Terpaksa hayun perut ke balai polis. Dah buat repot kena buat statement kat balai polis lain plak....penat tau hayun perut sana-sini.

2. Item hantar ke customer kat Sabah kena tahan sebab basah. Kebetulan memang ada hantar cecair kat dalam. Siap kena tulis email kat customer service pos. Nak pi pejabat pos isi form memang aku dah sarat tak larat kot nak beratur berdiri lama-lama. Nak potong line tak sampai hati. Nasib baik customer memang selalu beli kat kita so dia tak marah. Dia sabar sangat. Ingat nak refund kalau barang undelivered. Akhirnya pos deliver juga dan takde apa-apa yang basah/tumpah kat dalam. Customer kata barang semua ok. Syukur sangat...

3. Satu lagi nak kena buat repot polis tapi aku tak larat. Tong sampah kena curi. Tong sampah premis. Dalam beribu tong sampah kenapa tong sampah aku gak dia berkenan. Memang aku laknat sapa yang curi tong sampah kedai aku ni. Kalau nak tong sampah ganti kena buat repot polis dulu.....aduih. Silap haribulan terberanak kat balai kot. Ni tunggu hubby aku free baru nak hayun perut sekali lagi ke balai dan pi pejabat environment idaman ambil tong baru....

4. Tetiba ada customer email kata nak refund barang tak sampai. Nak refund. Order bulan 9. tapi bagi order id salah. Taktau betul ke dia order dari kedai aku. Ni masalah tak settle lagi kalau betul barang dia undelivered aku issue store credit je sebab dah lebih 15 hari. Kena check dengan shipping company dulu dah sign ke blum. Sapa sign? Kalau dah sign there's nothing we can do. Barang dah deliver.

Dugaan tak tara mana pun kalau banding orang len. Cuma aku agak risau la dengan kedai....semoga aku sentiasa berfikiran kreatif, positif dan tidak putus asa. Amin.

No comments:

Post a Comment

Congenital Scoliosis Hemivertebra Excision Part 2

How Aisha's Spine Looks Like (Image from google). The 2nd one : Complete unilateral failure of formation. Image from google For...