Wednesday, July 29, 2015

Staff E

Pening....
Pening....
Pening....

Nilah orang kita ni,
Nak gaji besaq, kerja malas....
Kita kesian nak buang depa,
Depa tak kesian kita.

Stress mak stress....!!!!!
Doa jelah semoga dia dapat kerja baru.

Tapi kerja baru mesti tak dapat bos cam aku.
Bos yang baik.
Nak balik awal: OK
Nak masuk lambat: OK
Nak buat OT (walaupun tak perlu pon), tapi saya nak balik awal: OK

Saya ada hal di rumah, nak kuar sat, tup2 pukul 3 tak balik kedai lagi: OK
Saya nak bawak mak pi.....: OK
Saya nak bawa tok pi......: OK
Saya nak bawa tunang lepak sini.....:OK

Saya nak pi beli barang sikit....:OK
Saya nak lepak kat tempat TV, nak tido jap takde customer....:OK
Saya malas nak sapu habuk, biarlah berabuk barang2 ni.....:OK
Saya malas nak cuci-cuci ni, geli.....:OK
Saya tak retilah apa yg kak suh buat.....:OK

Lepas RAYA.
Saya buat open hous....kena balik tolong mak....:OK
Saya ada jamuan....keluaq sat.....:OK
Saya ada jamuan malam ni, Nak balik awal.....:OK
Esok pun ada jamuan. Nak balik awal.....:OK
Tulat tunggin pun ada jemuan....saya nak penuhkan baloq saya. Saya nak kuar tengah hari pi makan dan balik awal.....: HOKAY!!!!!!!!!!!!!!!!!YIPIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OKOKOKOKOKOKO....whatever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Yelah, Azam aku lepas ni, No more OK OK ni.
Yang staff E ni aku abaikan, lagipun aku dah nak pindah kedai. Mau x mau dia kena blah juga.

Kedai baru: no more panggil aku 'kak', you panggil i 'puan'
bahasa diri lebih formal.....saya kamu or i you
no more billik TV, bilik lepak. Semua satu ruang. Just buh divider tuk solat. Me too maybe no bilik special. Semua satu area....hahaha save cost.
Tiap2 6 bulan renew kontrak. Kerja malas: gub bai!
No more gaji bulanan. Gaji harian saja....balik awal potong gaji.
Gaji hujung bulan saja. No advance advance tengah bulan. Kalau nak advance: tak yah mai dah.
Rajin kerja dapat gaji lebih. Malas tarak....
Aku bertekad tuk jadi lebih tak kesian...
Terpaksa beb.
Asyik org datang kedai takde saper dalam....dia buat kedai cam dia punya....suka hati jer.
Time gaji, punctual pula.
Typical Malay.
Aku pun typical....mudah kesian.



No comments:

Post a Comment

Congenital Scoliosis Hemivertebra Excision Part 2

How Aisha's Spine Looks Like (Image from google). The 2nd one : Complete unilateral failure of formation. Image from google For...