Wednesday, April 24, 2013

Rupanya....

Haritu ada sorang isteri ini, bising kat wall dia kata anjing jiran dia buat busuk sampai dia tak boleh buka tingkap dapur. Busuk sangat...
Dia ni bercadang nak buat report kat Majlis...
Tapi ada-ada ajer benda yang membuatkan dia tak dapat pergi report.
Dia ini dah pun ambil alamat jiran yang mahu direpotkan...
Ya...macam tulah.
Pada suatu petang, suami dia masuk ke dapur dan terhidulah bau busuk tersebut...
Suami dia tanya "Tidak mungkin bau najis anjing macam ada depan hidung saja?"
"Macam bau tahi kucing ni?" Lantas si suami membuka pintu belakang dan memeriksa halaman belakang.
Si isteri tak rajin berkebun di halaman belakang maklumlah keluar ajer anjing bunyi...malas nak layan.

Suami kata, 'cuba awak periksa ni, tahi kucing awak lah ni busuk ni."
Rupanya kucing isteri telah membuang najis betul-betul di hadapan tingkap dapur mereka....dan banyak bertampuk-tampuk najis...patutlah busuk nak mampus!

Jadi, pengajarannya, sila buat kajian sebelum membuat tohmahan.
-Jangan ketawakan aku!-

* anjing tu memang ada bau hapak...walaupun dah cuci najis kucing, bila angin bertiup akan bau juga anjing*

No comments:

Post a Comment