Saturday, February 8, 2014

He's catching up...

Lepas guna writing claw tu, dia pun dah ok...sekarang ni dia dah tak perlu pakai dah. Aku tengok (curi-curi) masa dia melukis dia dah memegang pensil dengan betul. Kalau kat rumah tu, bila dia terlupa cepat2 ingatkan 3 finggers!!!
Sebab...kat sekolah tu tak semua cikgu bagi pakai benda tu. Ada satu cikgu ni dia tak bagi. Kebetulan cikgu tu gems so anak aku ni balik sekolah duk mengadu, cikgu gumuk tu garang...dia tak bagi pakai...pastu mulalah taknak pi sekolah la takut....nak pi sekolah kecik (sekolah adik dia)...
aku kata jangan panggil cikgu gumuk...panggil cikgu besar...pastu anak aku tanya lagi kenapa cikgu tu gumuk...alamak! budak2 kan frank, dia ni kalau jumpa orang badan sedap kat supermarket sesuka hati jer sebut perkataan tu. Aku takut orang tu terkecik hati jer.
So aku jawab la...kadar metabolisma dia rendah sebabtu dia besar...pastu dia pun tak faham...hahahah. Biaqlah.

Cikgu tu pun...budak baru darjah satu awatnya garang sangat ntah....hish. Kut tak suka jadi cikgu resign ler. Jangan lepas kat budak kan?

Anak aku ni duk kelas nombor 3 kan...kelas last sekali tapi aku rasa macam cikgu2 dia lebih concern sebab dalam tu semua budak bermasaalah yg tak leh membaca. So depa suruh beli buku 'Bacalah Sayang' RM10 sahaja... so, hari2 budak ni balik megeja. Buku tu plak susunannya bagus dan cepatlah untuk bagi budak baca. Kalau bacalah anakku tu macam slow kan....hat ni macam express sket. Kenapalah aku tak jumpa buku ni dulu. Nanti I upload pix buku tu so ibu2 bolehlah cari kat kedai buku...manalah saya tahu. Ini anak sulung saya.

Bukan nak kata, homework adik 4 tahun lebih susah dari homework abang....kadang2 abang takde homework atau homework sikit sebab cuma bawa balik yg tak habis buat di sekolah. Yang adiknya...sampai 2-3 buku. Layan jelah homework2 nie...da!




No comments:

Post a Comment

Congenital Scoliosis Hemivertebra Excision Part 2

How Aisha's Spine Looks Like (Image from google). The 2nd one : Complete unilateral failure of formation. Image from google For...