Wednesday, November 23, 2011

Let your child know it's ok to make mistakes, admit your own

Susahnya nak ikut quote ni...
Masa beli set grolier tu dapat sekali buku ni...Raise your child's self esteem.
Love it...senang aku nak baca. Short sentences. No need special time to sit and read, Nak baca PaMa pun...2-3 PaMa masih tunggu turn. Tak sempat baca, dah sampai PaMa baru...

Kesian la Adam this morning, sebab pagi-pagi dah kena marah dan pukul. Sedih...kesian dia. Kenapa aku ni? Layakke jadi mak ni? Mak apa cam ni, anak tumpahkan susu dah naik hantu gaban apa ntah....aku sedih dengan sikap aku yang tak berubah. Sedar2 dah dipukul budak tu. Apalah salah dia. Bukan sengaja nak tumpahkan susu yang baru dibuat penuh dan dimasukkan sedikit al Qurra dan dibaca salawat. Maybe I am the one who should drink all the salawat and kurma al Qurra tu. Frust dengan diriku. Kenapa aku macam ni? Kadang-kala rasa kesian kat anak-anak sebab dapat aku sebagai mak...yelah, aku ni tak suka budak-budak. Memang takde chemistry langsung. Taktau nak layan camner...Rasa menyampah la kat budak-budak (dulu la). Sebab tu TAKMO jadi cikgu. Nehi Nehi Nehi!

Ya Allah, semoga aku kan menjadi Ibu yang lebih baik esok. Amin.

2 comments:

  1. don't be too hard on urself..bkn senang nak jaga bdk..adik aku saja yg senang & suka bdk2 heheh sbb tu dia ble jadi headmistress smartreader kids..

    aku paham apa yg jadi..tambah cam aku ni ddk rmh org, abih brapa bnyk dah brg dlm rmh ni pecah dek bdk2 ni..aku mengamuk jgk, tp lps tu nyesal pukui anak, aku plak nangis sorang2 dlm bilik..

    sama2 la kita usaha perbaiki diri as mommy2 yg baik insya allah...

    ReplyDelete
  2. betui 3x...kengkadang tensen naperlah aku ni? kesian anak2 aku dapat mak cam aku...

    ReplyDelete

Congenital Scoliosis Hemivertebra Excision Part 2

How Aisha's Spine Looks Like (Image from google). The 2nd one : Complete unilateral failure of formation. Image from google For...