Wednesday, February 20, 2013

Barcode scanner


Tak tahu kenapa, bila pegi soping, mesti ada masalah bila nak bayar nanti dengan barcode scanner. Dalam 5 kali soping, 4 kali akan kena...
dan benda itu mesti benda yg aku nak beli betul2 nak punya.
Hubby cakap aku selalu ambil barang yang ada di depan sekali so kemungkinan barcode scanner dia dah koyak sebab kena pegang banyak kali....
Aku tanya dia? dia pernah check tak barcode sebelum beli? Dia kata tak pernah pun. Tak pernah plak jadi masalah nie. Akan jadi bila soping dengan aku dan mesti barang tu aku punya.
Kadang-kadang barang tu barcode dah tertanggal....so kena tinggal kat kaunter. Kadang-kadang lama gila pilih barang tu tapi bila sampai nak bayar, tak boleh scan sebab barcode rosak..malas nak tunggu so tinggalkan ajer kat kaunter.
Baru haritu, jadi lagi, nak beli beg first aid, comel beg tu, tapi ada masalah nak scan juga...nasib baik hubby nak tunggu so staff pegi ambil barang baru.
Dulu adalah nak beli jeans...try punya try...ambil. Bila nak bayar...jadi lagi. Barcode dah hilang. Tinggal jelah.
Hari ini, nak beli berus gigi si adik, dia punya lah pegang tak lepas berus gigi tue. Aku ingat pesanan hubby suruh ambil yang belakang...dan check barcode, but still.....masa nak bayar, tak leh scan. Barcode dia ada di produk masih elok. Aku berkeras nak beli juga sebab nanti adik nangis...staff terpaksa masuk dalam ambil yang lain dan baru boleh scan....apekah?
It happens to me like more than 100 times already i wonder why...

No comments:

Post a Comment

Congenital Scoliosis Hemivertebra Excision Part 2

How Aisha's Spine Looks Like (Image from google). The 2nd one : Complete unilateral failure of formation. Image from google For...