Thursday, September 19, 2013

I want IKEA kitchen...bahagian satu: Impian

Sebenarnya aku lebih suka panggil cina kedai dapur buat...just bagitau nak macam mana pastu siap...senang kan?
Lagipun aku rasa Faktum Kitchen tu mesti mahal....
Tapi hubby aku suka ikea kitchen...
Tapi kami di kulim....ikea di damansara....jauh tu.
Camner nak bawak mai sini....baik amik kedai cina kan?
So, kami pun panggil kedai cina berdekatan mai buat quotation...

dapur aku memang kecil. dalam 2 meter x 3.8 meter. Boleh pasang kabinet sebelah saja. Tak muat pasang 2 belah...cina tu quote aku RM11,000. Tak termasuk hood/hob/oven....
Bajet kami: RM6000 saja....
Sedih sebab dalam hati macam impian nak kabinet dapur hancur berkecai....

Adik suruh minta quote tempat lain, hubby suruh design guna ikea kitchen....
Masalahnya aku malas dan takdak masa nak design2 ni....maklumlah usahawanita berjaya. Mana ada masa...

Penyuntik semangat
Cuba intai dapuq aku sekarang ni....selerak dan penuh barang....meluat duduk kat dapur.

dapuq ni aku nak simpan dan combine sekali dengan kitchen baru....save cost.

antara aksesori ikea yg dah dimiliki

tangkap muat....dapuq ni, taktau nak sumbat freezer di mana....geram kat arkitek rumah ni sebab tak reti design dapur.

tudia....antara aksesori ikea yg dah pasang....ikea kitchen wannabe...

Bersambung....

No comments:

Post a Comment

Congenital Scoliosis Hemivertebra Excision Part 2

How Aisha's Spine Looks Like (Image from google). The 2nd one : Complete unilateral failure of formation. Image from google For...