Tuesday, January 7, 2014

Still Adapting to School Runs

Dah sekat seminggu si Adam ni mula bersekolah darjah satu.
Dia kata seronok...Harapnya takdelah masalah buli ke apa bagai yg tak sedap di dengar.
Sangat berharap dia dapat belajar dengan baik...sambil buat latihan yg aku beri sendiri di rumahlah.

Memang aku kalut lah...dari kedai nak balik ke school, naik bukit turun bukit....serius lama2 rosak enjin kereta. Rasanya esok nak lalu kat kawasan kurang berbukit. Minyak plak....aih cepatnya habis.

Pastu kan, satu masalah ialah....aku tak leh kerja lama2, masuk kejap dah nak kuar plak dah....pastu time shipping pickup lari plak. Hat keretapi ni, time ngam2 aku kuar ambil anak. Lepas tu depa ni tak patah balik dah....macam terlepas keretapilah plak...feninnn.

Jadi, aku terpaksalah sangat nak menghire staff sebab aku dah tak cukup tangan. Benda macam ni kalau juggle juggle nanti habis terabur semua atas lantai...hopefully lepas ada staff bolehlah aku bernafas sket kot. Benda remeh dan bungkus2 bolehlah dia buat. Kalau dia serius, bolehlah ajar benda-lain....aku pun adalah masa nak buat marketing sket...

Duit gaji tu Insyallah boleh diusahakan...bukan tetap, tapi part time ajer. Apa-apa pun kena ikut guideline yg ditetapkan oleh gomen...seruis tak mampu la nak hire gaji 9 rat tue...kira jam saja. Orang nak keje dah ada, cuma nak daftar socso, kwsp tu mungkin makan masa nak pi...kwsp takde di kulim yg indah ni...tara nak plan pi seberang jaya, bilalah boleh pi. Esok call socso, jabatan tenaga kerja dan kwsp untuk mendapat info... aku tak mau dikenakan penalti ke apa ke takde duit ni nak bayaq lebih2...cukup makan je pun. Aku pun takde gaji. hidup gantung laki ajer tau.

Aktiviti jahit,,,banyak yg tergendala. Ntah bila nak habis. Dalam otak ni nak jahit ini, itu. crochet ini itu....ntahlah bila. Tapi2 adalah jahit benda ni. takdelah tutorial senang je nak buat...tetiba siap projek spontan. Bolehlah guna bila malas nak berhand beg ... (beli banyak handbag tapi last2 guna yg cikai jugak....)



No comments:

Post a Comment

Congenital Scoliosis Hemivertebra Excision Part 2

How Aisha's Spine Looks Like (Image from google). The 2nd one : Complete unilateral failure of formation. Image from google For...