Sunday, November 16, 2014

Week 35!

Third trimester....at last.
Memang aku bersyukur aku boleh mengandung. Senang. Buang implanon tak sampai sebulan dah lekat.
Tapi pada aku, pregnant ni satu penyiksaan....(maaf)
Ada orang suka, happy rasa comel rasa lawa....tapi aku akan berperasaan sebaliknya. I feel ugly.
Especially bila dah akhir2....

Well, dari segi kesihatan Alhamdulillah takde masalah. Aku memang memilih untuk checkup bulanan di swasta so tak perlulah lalui checkup klinik kesihatan yang agak leceh. Dan aku akan jumpa doc pakar yang akan sambut baby aku setiap kali aku pi checkup. Ada soalan tanya jer doc....

Cuma, sebab aku ni kurus kot. Bila perut dah besar memang obvious sangat. Aku nak jalan pun tak larat. Miss V aku pun bengkak macam kena sengat lebah start second trimester. Suami aku pun tak berani nak sentuh aku lepas Miss V bengkak. Bila baby dah bergerak sakan lagilah dia takut....biaqlah lega aku :)

Buasir pun ada.... adeh.

Suami aku takut tengok tahap kebesaran perut. Sebab besar sangat. Dia risau samada aku boleh bersalin ke anak besar....boleh keluar ke?
1st baby: 3.8 kg
2nd baby: 3.4 kg

Baby aku semua keluar besar....normal delivery.

Kaki pun naik saiz....jari dah tak leh pakai cincin. Aku takde varicose vein timbul tapi ada urat-urat timbul di bahagian paha. Dan baru2 ni baru perasan ada urat biru di belakang kaki kanan....takut tengok. Kaki dan tangan dah kebas-kebas. Kena selalu picit-picit. Syukur tak kena cramp kali ni. Gusi pun agak kurang berdarah dari dulu. Kalau tidak....berus gigi pun keluar darah....menakutkan.

Kencing....tak yah cakaplah. Tak larat ulang. Keputihan....teruk sebab Miss V bengkak. Aku tak leh jalan macam model. Aku jalan macam .... pengguin.

Bila doc cakap lagi 2 minggu dah cukup masa....aku rasa happynya! Semoga cepatlah baby keluar dari badan mama. Mama tak larat angkut 12 kilo hari2.

Semoga semuanya selamat. Semoga anakku comel. Amin.

No comments:

Post a Comment

Congenital Scoliosis Hemivertebra Excision Part 2

How Aisha's Spine Looks Like (Image from google). The 2nd one : Complete unilateral failure of formation. Image from google For...