Tuesday, June 5, 2012

Apa ada dengan beg Coach?

Sebenarnya aku tak faham kenapa wanita sanggup beli beg harga beribu ringgit...
Kalau memang mampu, duit tak toroh nak wat per, takpelah.
Yang kesian bila ada yang sanggup bayar bulan semata nak pakai beg Coach...pathetic.
Baik beli barang emas, boleh bagi anak cucu cicit nanti.

Jadi aku pun surf internet, why women love Coach bag...dapatlah jawapannya...kualiti memang tinggi tapi made in China jer. Adalah yang made in Italy, tapi some made in China. Okey...apa-apalah.
Kalau pakai untuk kepuasan diri maybe okey boleh diterima pakai.
Kalau pakai nak menunjuk...please-lah. Who cares? Kat FB banyak iklan jual beg ni.
Beg aku paling mahal....tupun hubby yang beli kat US. Kat sana murah jer. Beg Liz Clairborne pun 10-20 USD jer. Out of season punya...Hubby aku main rembat jer dia bukan tau apa brand handbag ni.
Kalau aku beli sendiri, beli kat katalog jer...takdelah mahal...aku tak mampu pun.
Comel kan beg ni? beg ni jenama Cael Deon. RM69.00. Beg katalog.

Bukan apa, bulan lepas ada minah ni tetiba out of the blue call aku minta tolong tengokkan bag Coach yang kebetulan ada di Kulim. Ada sorang blogger jual beg ni murah...murah pun RM500 ke atas beb. Beg buh duit syiling pun RM300!!! Masalahnya si blogger ni acuh tak acuh bila aku tanya. Dia bagi address tapi address salah. Handphone pula asyik tutup. Yelah minah satu lagi suh gi tengok beg. Takpelah boleh gi tengok, masalahnya minah blogger ni. Ntah beg palsu...dipendekkan cerita, tetiba minah yang nak beli ni pi kutuk aku lak kata tanak tolong dia bersungguh-sungguh. La, aku yang sibuk tepon/sms si blogger haram ni buang masa jer taw. Dahlah meluat kat beg Coach. Minah yang nak beli ni relative aku tapi takde blood relation la (minta simpang). Cuma kawen dengan mine. Sesuka hati 'label'kan aku pulak. Aku ni orang baik taw...Aku bagitau mak, dia kata, takyah layan minah senget ni, takde mentaliti punya orang. Biarlah. Tapi aku bagitau mak, nanti Raya kalau dia ada rumah, saya tak mau balik. Tak mau jumpak dia...Raya ke bila ker...Dah lah menyusahkan aku, kutuk aku pulak, ingat aku tak tau dia kata kat aku...apelah. Biarlah kalau dia baca pun peduli apa aku. Berlagak...macam kaya. Keja gomen jer pun...hutang je banyak.

Dah puas hati meluahkan perasaan yang terbuku sejak sebulan lepas. Nanti hujung tahun ni bila hubby aku pi US, dah suh dia borong beg Coach banyak-banyak...Biarlah!!!

Baca lagi: apa-ada-dengan-beg-coach-bahagian-2

2 comments:

  1. nak tumpang gelak bleh ahahahahahha...ayat last tu yg tak ble blah hahahahhaha..punya la lama simpan dlm hati.. :D

    ReplyDelete
  2. ada ke dia kata aku tolong tak bersunguguh-sungguh...kecik hatiku. takkan nak bantai kat FB nanti gaduh. Tak maulah sampai ke tahap tue...

    ReplyDelete

Congenital Scoliosis Hemivertebra Excision Part 2

How Aisha's Spine Looks Like (Image from google). The 2nd one : Complete unilateral failure of formation. Image from google For...