Friday, March 2, 2012

MeluaT!!!

Aku cukup meluat dengan orang kiahsu...
Dulu pun salah satu sebab benti keje sebab orang kiahsu... lagi satu aku tak suka orang kerdil aka dwarf. Long story la...

Harini...ingat nak lepak rumah jer...Jumat kan. Lagipun bangunan mara tu tutup. Tetiba regular customer nak datang...so takpelah jom jumpa disana. Takpelah...dalam biz ni takde istilah malas, kerja sampai lewat malam, setiap hari...cuma flexi la.

Semalam ada sorang customer ni beli banyak...dia mintak diskaun. Takpelah, i bagi 15% diskaun dan free shipping. Ok. Harini dia balas, dia kata barang dia kotor...tak sama...quality kureng...
Terus mood aku hilang. Ni orang pun ada. Dah banyak aku diskaun lu komplen lagi meh? Aku malas nak deal with this kind of poeple. Aku reply, you hantar balik itu barang at your own cost and i will return your money back...

Lepas pos barang, balik dalam keadaan marah. Orang yang macam gini sikit jer tapi impak besar. Cukup untuk aku rasa nak tutup kedai...(HA HA HA). Hubby kata, saper suruh suka-suka bagi diskaun. Tu kita bagi betis nak paha. Lepas ni memang tak bagi diskaun dah. Sebelum ni takde la customer minta diskaun cam ni. Kalau nak order whosesale lain cerita la kan? Kira first time la situasi ni. Kebetulan hari yang sama ada sorang omputeh ni mintak charity....hadoih. Macamlah biz aku ni juta-juta. Kalau jutaan no problemo...Sebab tu la si kiahsu tu mintak diskaun aku tak fikir dah terus bagi.... Untung berapa sen jer...

So gitau hubby, nak change T&C....all items are fixed price....kalau bukan time promotion, sakidap.
Hubby kata, you ni ikut angin, sat nak tambah, sat nak buang...
Benda kecil camni kenalah tulis. Next time kalau jadi lagi just refer to T&C. Senang tak payah pikir.

Hilang mood aku ni...

No comments:

Post a Comment

Congenital Scoliosis Hemivertebra Excision Part 2

How Aisha's Spine Looks Like (Image from google). The 2nd one : Complete unilateral failure of formation. Image from google For...