Thursday, March 1, 2012

Nothing much today...

Pagi-pagi dah dapat mesej dari my sister, opah masuk hospital...mak kata dia minor stroke. My opah is 92 years old. Dia menyaksikan perubahan Malaysia dari zaman jepun, zaman komunis...sampai sekarang. I don't know, to visit her, she is very far away...hope everything is okay...mom says she can't talk anymore. She still in er...the docs still deciding...

Anyway, semalam ada satu accident di Pasir Putih Kelantan di mana ayah dan anak meninggal terbakar di dalam kenderaan. Sedih...macam mana yer rasa mati? Mereka mati berpelukan. Saksi tak sempat nak selamatkan sebab kereta meletup dan terbakar...hanya dapat melihat si ayah menarik si anak cuba selamatkannya. Anak baru umur 4 tahun...Semoga roh mereka dicucuri rahmat. Macam mana perasaan si isteri? Sedih kan...
Aku kan, memang obses pasal kematian ni. Aku selalu tertanya-tanya macam mana rasanya? Kita pergi mana? Kenapa ada orang mimpi pasal orang yang dah mati? Mereka hidup di dimensi lain? Aku pernah jadi tak keruan tau dulu fikir pasal mati ni...dulu la. Aku rasa macam ...nak buat apa sibuk-sibuk sangat, nanti mati juga. Harta semua ni tinggal tak bawak...tak berguna pun...Aku suka tengok/dengar ceramah pasal mati...tok imam kata, kita patutnya tak perlu takut mati, sebab kita akan jumpa Tuhan kita...
Hiduplah seperti kita akan hidup 1000 tahun lagi, berimanlah seperti kita nak mati esok...Kita tak tau bila kita nak mati... tengok adik Harris tu, 3 minggu jer dah mati...Aku tengok muka anak-anak aku ni....macam mana ya? Kalau dia ada 3 minggu lagi. Kalau kita tahu bila saatnya? Mesti kita hargai masa yang ada...tapi kita tak tahu...kalau kita tahu, mesti asyik sembahyang tak berhenti...
Tujuan tulis blog ni pun sebenarnya nak tulis wasiat kat anak-anak kot la aku mati muda...
Tapi baru tulis sikit jer pun...kena speed up the letters tue.

No comments:

Post a Comment

Congenital Scoliosis Hemivertebra Excision Part 2

How Aisha's Spine Looks Like (Image from google). The 2nd one : Complete unilateral failure of formation. Image from google For...